فروش رفتاری با DISC

فروش رفتاری چیزی است که نه فقط بر عملکرد فروش فرد، بلکه بر تمام تجارت وی تأثیر زیادی دارد. پس فروش رفتاری واقعاً به چه معنی است و چگونه می توان آن را در دنیای واقعی اعمال کرد؟

فروش رفتاری مبتنی بر شناخت سبک غریزی فروش خود و همچنین سبک رفتاری مشتری یا خریداری است که با آن وارد معامله می شوید.

زمانیکه هر دو سمت این معادله را درک می کنید، می توانید سبک رفتاری خود را مطابق با نیازهای مشتری تنظیم نمایید. در نتیجه، به طور مؤثرتر عمل خواهید کرد، ارتباطات را بهبود می بخشید، روابط بیشتری ایجاد می کنید، و در پایان روز، فروش و معاملات بیشتری خواهید داشت.

اجازه دهید نگاهی گذرا به سبک های رفتاری DISC و معنای آنها در فروش داشته باشیم:

مدل رفتاری D در فروش:

فروشندگانی که مدل غالب آنها D است، به اصل مطلب حمله می کنند. و مشتری را از اطلاعات، حقایق و ویژگی های مهم محصول آگاه می کنند.

مشتریانی که مدل غالب آنها D است، خیلی سریع و قاطعانه تصمیم می گیرند (سرعت در حرکت و جابجایی آنها مشهود است). آنها دوست دارند با فروشنده ای مطمئن کار کنند که وقتشان را تلف نکند.

مدل رفتاری I در فروش:

فروشندگانی که مدل غالب آنها I است، دوست دارند با مشتریان رابطه برقرار کنند و با آنها آشنا شوند، چت و گفتگو کنند، و سپس آنها را به اصل موضوع برگردانند و در پایان به فروش محصول برسند.

مشتریانی که مدل غالب آنها I است، همچنین به دنبال ایجاد رابطه با فروشنده هستند و دوست دارند دوستانه با فروشنده ای برونگرا وارد معامله شوند.

مدل رفتاری S در فروش:

فروشندگانی که مدل غالب آنها S است، بر احساسات و چگونه محصول یا خدمت حس آرامش در مشتری القا می کند، تمرکز دارند.

مشتریانی که مدل غالب آنها S است، دوست ندارند تحت فشار قرار گیرند، آنها فقط با افرادی کار می کنند یا از افرادی خرید می کنند که به آنها اعتماد دارند.

مدل رفتاری C در فروش:

فروشندگانی که مدل غالب آنها C است، باید مطمئن شوند که مشتری به طور کامل مزایا و ویژگی های محصول یا خدمت را با ارقام دقیق، مشخصات، آمار و … درک می کند.

مشتریانی که مدل غالب آنها C است، از سازماندهی، توجه به جزئیات و مقدمه چینی قدردانی می کنند. آنها پس از آگاهی کامل از محصول آماده اقدام به خرید هستند.

 

مدل رفتاری شما چیست؟

نقاط قوت خود را بشناسید

جهت شناخت بهتر خود کلیک نمایید

منبع: DISCInsights

مترجم: مهندس دبس

توسط | ۱۴۰۲-۴-۲ ۰۶:۰۸:۰۴ +۰۰:۰۰ تیر ۲ام, ۱۴۰۲|بلاگ|بدون دیدگاه

درج دیدگاه