بهترین مدل رفتاری مشاور املاک

کار با مشتریان (فروشنده یا خریدار) نیازمند یک ارتباط ایده ال و حرفه ای است. مشاوران املاک ویژگی های متفاوتی دارند تا از این طریق بتوانند شخصیت خود را با مشتری تطبیق دهند. اما یکسری ویژگی هایی وجود دارد که مشاور املاک باید داشته باشد تا به بهترین وجه برای این کار نقش ایفا کند. یک مشاور املاک به مشتری ‌ها کمک می‌ کند تا بتوانند یک ملک تجاری، مسکونی یا صنعتی را بفروشند، اجاره دهند و یا آن را بخرند. این فرد باید بتواند تمام کارهای لازم برای خرید و فروش املاک، از یافتن ملک مناسب تا آماده‌ سازی قراردادها و حتی برنامه‌ریزی قرار ملاقات‌ها را انجام ‌دهد. در کل یک مشاور املاک باید هر چهار ویژگی زیر را داشته باشد:

نسبتاً با قدرت، قاطع و پیگیر بدون اینکه نظر خود را تحمیل کند (D): محیط کار مشاور املاک احتمالاً بدون ساختار سفت و سخت می باشد. گاهی اوقات، کار مشاوران املاک ایجاب می کند تا ریسک کنند و از شهود خود استفاده نمایند. مشاور املاک باید بتواند تصمیم بگیرد، تحت فشار به خوبی کار کند، رک و راست باشد و بر اساس نتایج معامله را هدایت کند.

بسیار تأثیرگذار، مردم دار، مشتاق، اجتماعی و انعطاف پذیر (I): ویژگی تأثیرگذاری از مهمترین ویژگی های یک مشاور املاک حرفه ای است. یک مشاور املاک باید مردم گرا باشد، و بتواند به طور مؤثر با مشتریان ارتباط برقرار کند. یک مشاور املاک نقش های مختلفی را در طول فرآیند خرید و فروش به عهده می گیرد. او ممکن است در فرآیند معامله نقش های فروشنده، وکیل خریدار، تحلیلگر، مشاور، مذاکره کننده یا بازاریاب را داشته باشد. بنابراین، انعطاف پذیری یک عنصر کلیدی برای یک مشاور املاک است.

با صبر و تحمل، که بتواند اعتماد مشتریان را به دست آورد (S): مشاور املاک باید به خواسته ها و نیازهای مشتریان گوش دهد. مهارت های ارتباطی عالی و نگرش صادقانه داشته باشد. و خدمات خوب به مشتریان ارائه دهد. به علاوه، برای جلب اعتماد آنها باید ایده های خود را منتقل کند، به نیازهایشان گوش دهد و آنها را درک نماید و در مسیر خرید راهنمایی کند.

تحلیل گر و قدرت بالایی در توجه به جزئیات داشته باشد (C): دو مؤلفه سازماندهی و توجه به جزئیات، مؤلفه‌های ضروری برای یک مشاور املاک خوب هستند. مشاور املاک، باید مهارت توجه جدی به جزئیات را در تکمیل کلیه الزامات اداری و قانونی لازم برای رهن، اجاره و انتقال مالکیت داشته باشد.

اگر در سمت مدیریت دفتر املاک مشغول به فعالیت هستید، و کسی را با تمام ویژگی های ذکر شده ندارید، لازم است افراد موجود در محل کار را طوری بچینید که هر چهار مؤلفه رفتاری DISC رعایت شود. برای مثال هر مشتری که وارد دفتر املاک شما می شود، لازم است در وهله اول توسط پرسنلی با بعد I بالا پذیرش شود تا بتواند بُعد غالب او را با دانشی که از کارگاه DISC بدست آورده، تشخیص دهد. سپس مشتری را به سمت میزی هدایت کند که رفتار غالب متصدی آن با بعد رفتاری مشتری همخوانی داشته باشد. با این کار می توان جلوی ریزش مشتریان احتمالی را گرفت و آنها را جهت انجام معامله جذب کرد و به مشتری دائمی تبدیل نمود.

کارگاه «به کارگیری ابزار DISC در زندگی کاری و اجتماعی» در تمام شهرهای ایران و توسط اساتید مجرب و حرفه ای آکادمی سازندگان فردا برگزار می شود.

جهت هماهنگی کارگاه با شماره های پشتیبانی سایت تماس بگیرید.

جهت انجام تست DISC کلیک کنید

منبع: سایت  hrprofilingsolutions

نویسنده و مترجم: مهندس دبس

توسط | ۱۴۰۲-۱-۳ ۱۰:۴۷:۲۶ +۰۰:۰۰ فروردین ۳ام, ۱۴۰۲|بلاگ, دسته‌بندی نشده|بدون دیدگاه

درج دیدگاه